wtorek, 3 kwietnia 2012

risotto alla siciliana con carciofi..;)

rosół sobie ugotowałem..na zwłokach kurczaka... i z dużą ilością warzyw..dobry...
w sumie to tylko skosztowałem..znaczy wyżarłem to ze środka i sobie pomyślałem, że taki rosoł bez niczego to jakoś tak głupio jeść...;)
to sobie pomarańczę kupiłem...i takie cóś alla szalotka...;)

Obrazek

obtarłem tę skórkę z pomarańcza..i podsuszyłem na patelni..na wiórki..
Obrazek

posiekałem drobno tę niby szalotkę i czosnek..dodałem im do towarzystwa kilka anchois..i sru na rozgrzaną oliwę..;)
Obrazek

jak się rybki rozpuściły walnąłęm karczochami..
Obrazek

a po 10 minutach ryżu..sypnąłem znaczy się...
Obrazek

podprażyłem go nieco i sru rosołku...
itd..itp..a na koniec pecorino..
Obrazek

i w sumie dobre, a nawet bardzo dobre było, ale gdybym dał tylko wodę zamiast rosołku byłoby lepsze..znaczy czystsze smakowo..:)

6 komentarzy:

  1. O, fajny pomysł z tą skórką pomarańczy. Mam w planach risotto z karczochami i chyba tak zrobię, ale bez rybek. Da radę chyba, nie?
    A do risotto to ja robię wywar z tych dużych zewnętrznych liści selera naciowego i szlotek/cebuli z łupinką (dla koloru). Taki w sumie prosty, ale bardzo aromatyczny. I robi się krótko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysł nie mój, bo jest to oryginalny przepis sycylijski..znaczy prawie oryginalny, bo kazali podlewać wodą... wiesz z tym rosołem do risotto to nie w każdym typie się sprawdza, bo zbyt aromatyczny wywar potrafi zabić smak podstawowy...ja jako, że mam manię wyżerania gęstego, jak tylko ugotuję rosół to niejako z automatu muszę robić risotto, żeby go zutylizować..chyba, że zastosuję go jako bazę do jakiejś minestry..:)

      Usuń
  2. Kurczakowy to faktycznie mógł być za mocny, ale same warzywka w wywarze nigdy nie kolidują ze smakiem. Zawsze można dać mniej tego selera. Z wodą nigdy nie robiłam risotto. Gdy nie umiałam jeszcze gotować, używałam chemicznych kostek bulionowych, ale samej wody nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tyle smak kurczaka jest dominujący, co własnie użytych przypraw i warzyw do niego..:) w tym akurat przepisie zalecano wodę...:)

      Usuń
  3. Alla szalotka genialna! Może robić za szalotkę, za pora i przy odrobinie wyobraźni za dymkę :)) Risotto zapowiada się na wyjątkowo dobre. Ja tam zjadłabym każde bo uwielbiam ale to, ze względu na skórkę, zaliczam do niecodziennych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miód na serce..:DDD zrób i powiedz jak Ci smakowało..:)

      Usuń

Twój komentarz jest wprawdzie moderowany, ale zawsze mile widziany...;))