piątek, 17 sierpnia 2012

Cicoria cimata..znaczy przerośnięta sałata..;)

sobie zadobyłem wczoraj takie zielsko..tutaj jest to przysmak i nazywa się cicoria cimata..nie mylić z puntarelle, które nazywają się tak samo..
po polskiemu to jest po prostu przerośnięta cykoria catalonia , którą to w Polsce, jeśli już dojdzie do takowego momentu, że wyrośnie pewnie się daje królikom, albo zaoruje..;)

Obrazek

znowu pewnie tydzień będę jadł, bo mnie mój znajomy warzywniak przecenił i załadował pełną reklamówkę..:D
obgotowałem w osolonej wodzie z octem winnym, odsączyłem..walnąłem na oliwę z czosnkiem i anchois..podlałem balsamico..zredukowałem..srujnąłem bianco..zredukowałem wrzuciłem pomidory i poddusiłem..pieprz sól do smaku.. i oczywiście pecorino coby po bożemu było..;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

a do tego bułka i pierś kurczaka z grilla z trójkolorowym pieprzem, oliwą i balsamico, bo szefowa działu mięsnego stwierdziła, że plasterkiem to ja się nie najem..;D
Obrazek

Obrazek

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. znaczy robiłaś wg mojego przepisu, czy wg jakiegoś innego..??:)

      Usuń
  2. Z innego, nie dodawałam pomidorów i bułki. Ugotowałam w osolonej wodzie i potem na talerzu oliwa i sok z cytryny. Były dodatkiem do kotlecików z mielonego mięska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bułki w moim przepisie nie ma..:)

      Usuń
    2. Widocznie źle zrozumiałam, pewnie napisałeś bułka jako chlebuś

      Usuń
    3. jako pieczywo..bułki są dla mnie wygodniejsze w obsłudze..;)

      Usuń
  3. Moja znajoma Włoszka marynuje je na zimę, tradycyjnie w oleju :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jesteś pewna, że to właśnie, a nie puntarelle..?? bo puntarelle konserwowane w oleju widziałem, ale tego jeszcze nie..:)

      Usuń
  4. A jak masz tego dużo to żeby się nie nudziło jeszcze można z tym zrobić makaron (z małymi pomidorkami i małżami i oczywiście bianco)

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz jest wprawdzie moderowany, ale zawsze mile widziany...;))